...

Retrospectivă 2022

2022 în imagini

APRILIE

Am început sezonul cu o tură de încălzire de primăvară pe dealurile de lângă casă.

Nösnerland - Tură cu bicicleta și degustare de vin

La prima tură organizată din sezon, am pedalat prin zonele mai joase ale ținutului sașilor din nordul Transilvaniei - Nösnerland, am savurat plăcintele specifice pentru această zonă, pregătite de oameni ospitalieri și gospodari din Ocnița, iar apoi am aflat povestea vinului de pe aceste meleaguri, chiar de la sursă, la Casa de vinuri Zaig din Teaca, unde am degustat aromatele vinuri albe, specifice pentru acest areal, acompaniate de bucate locale și de un gulaș delicios. După atâtea bunătățuri, am fost salvați de prietenii de la Asociatia Mocanita Transilvaniei, care ne-au invitat la o mișcare cu drezina cu acționare manuală.

Tură pe Dealu Negru și Pădurea din Șes în Piemontul Călimanilor

La tura de verificare a traseelor din Colinele Transilvaniei, pe potecile Transilvania Bike Trails pentru mtb weekend ul Tansilvania Medievală.

IUNIE

Transilvania Medievală MTB Weekend

În primul weekend din iunie am explorat tărâmul bisericilor fortificate din Colinele Transilvaniei, pe o vreme numai bună de pedalat  pe potecile cu mult flow ce leagă satele săsești, prin păduri răcoroase și întinse. Miresmele de flori de soc și de salcâm au fost bonus.

Vezi AICI mai multe imagini.

Prin ținutul sașilor din nordul Tranilvaniei - Nösnerland.

Ne-am strecurat printre reprizele de ploaie și am bifat câteva obiective importante ale zonei: Biserica evanghelică din Herina (Monschsdorf) sec. XIII - una dintre cele mai reprezentative exemple de arhitectură romanică din Transilvania, bisericile evanghelice din Lechința (Lechnitz) și Vermeș sau bisericile reformate din Tonciu, o localitate cunoscută pentru meșteșugul împletitului în papură. Aici am fost primiți cu ospitalitate  în atelierul OrganicART, unde am avut parte de o demonstrație, dar și de o socată revigorantă și plăcinte delicioase.

Destinația finală a zilei a fost crama Lechburg, unde am aflat povestea vinului și a podgoriei Lechința, direct de la sursă.

Campionatul Național de Cross Country 2022

Campionatul național de mountain bike cross country și short track a avut loc la Cluj Napoca. Aici i-am văzut la treabă pe cei mai buni rideri români, printre care și multiplul campion național Vlad Dascălu, unul dintre cei mai buni din lume.

La proba amatorilor am trecut cu entuziasm și la rolul de participant, pentru a experimenta în mod direct adrenalina concursului. Traseul pregătit de băieții de la Cluj a fost superb.

Vezi aici mai multe imagini.

IULIE

La Căpșuni MTB Weekend 2022

Peisaje de poveste, miresme de flori, aer tare de munte, căpșuni delicioși, gazde ospitaliere, gastronomie locală, urcări solicitante urmate de coborâri fluide, apusuri în culori fantastice, cer plin de stele și o vreme perfectă, numai bună de pedalat pe cele mai faine trasee, cu o trupă pe măsură, la ultima ediție dedicată căpșunilor din Pasul Tihuța.

Vezi albumul complet.

AUGUST

Mini vacanță la început de august pe culmi și văi mai mult sau puțin umblate din Munții Rodnei.

MTB Tour pe Via Transilvanica de la Bistrița la Sovata

Am continuat traseul pe Via Transilvanica, de data aceasta cu secțiunea dintre Bistrița și Sovata.

Vezi albumul complet

SEPTEMBRIE

Bucovina MTB Weekend

Am revenit pe plaiurile pitorești din Ținutul Huțulilor, în nordul Bucovinei.

Pe final de septembrie, am participat la TEP 2022, un test de exigență organizat de RIMS - Romanian Institute for MTB Skills. Mai multe despre RIMS și TEP găsiți pe site-ul organizației: https://institutmtb.org/tepmtb/

Photo credits: Martin Wallmen - MWFILMS.ro

Pe lângă partea serioasă, instructaje și examinări, ne-am și distrat pe potecile din jurul Brașovului, culminând cu o tură în Bucegi pe celebra coborâre din Șaua Strunga

OCTOMBRIE

Pe Valea Cormaia cu grupa mică. O superbă tură potrivită pentru începători sau familii, pe Valea Cascadelor din Munții Rodnei.

Heniu, Mirsolava și Căsaru

Vârful Heniu și-a câștigat reputația drept un munte de urcat pe bicicletă o dată în viață, pentru că a doua oară nu prea îți mai vine să mai faci push-bike pe ultima porțiune. Ce-i drept, a trecut ceva timp de când am urcat ultima dată, așa că i-a venit din nou rândul.

De data asta am abordat o altă variantă și am avut parte de cărare liberă, fără căzături.

Vremea a fost perfectă, iar culorile de toamnă de vis, așa că după ce am coborât de pe Heniu, am continuat traseul și peste ceilalți munți emblematici ai Bârgăului - Miroslava și Căsaru, însă pe variante ciclabile. Astfel, la finalul turei am acumulat o diferență de nivel de peste 2500 m in doar 55 km.

Apusul de la final a fost răsplata binemeritată pentru o zi superbă.

Vezi mai multe imagini aici

Șaua Curățel

La o tură cu grupa mică spre crestele munților Rodnei.

Vezi mai multe imagini AICI

Apuseni MTB Weekend

În ultimul MTB weekend din sezon, am explorat plairile pitorești din munții Trascău, alături de Arnold Kadar și o trupă generoasă.

MTB October Ride

Ultima tură organziată din sezon.

NOIEMBRIE

12 Apostoli

O tură prin Țara Dornelor, având ca obiectiv formațiunile vulcanice 12 Apostoli din Munții Călimani, dar mai ales singletrail-urile de acolo.

Suhard Epic

Ultima tură mai serioasă din sezon, într-o zi superbă și o locație pe măsură - creasta sudică a Suhardului.

Mulțumim celor alături de care am pedalat în sezonul 2022, precum și celor care ne urmăresc activitatea!

Fie ca 2023 să fie și mai intens, cu multe ture de poveste !

Un An Nou Fericit tuturor!

P.S. Lucrăm și la calendarul turelor pentru noul sezon, fiind pe listă mtb weekend-uri în locuri vechi și noi, dar și o ieșire prin Alpi. Pe curând!