...

sâmbătă, 10 august 2019

Suhard Epic

Căutând trasee și variante noi pentru tabăra din Țara Verde, ne-am gândit să facem o tură prin munții Suhard.
Deși este relativ aproape de noi, ultima dată când am pedalat pe traseul ce urcă până pe Vârful Omului din Suhard, a fost în 2007, când împreună cu Cristi Vlad, ne antrenam pentru prima ediție a Maros Bike MTB Maraton, care pentru mine a însemnat și prima participare la un maraton de mtb.
Atunci am plecat dis de dimineață cu busul ce făcea legătura de la Bistrița spre Valea Mare. A urmat apoi cățărarea până în Pasul Suhard, am continuat spre Vârful Omului pe sub care am trecut pe curbă de nivel, iar apoi ne-am bucurat de lunga și fluida coborâre până în Pasul Rotunda și mai departe spre Valea Marea-Ilva Mică-Strâmba -Bistrița.
De data asta am făcut un circuit, lăsând mașina la intersecția cu Valea Măriilor, și am făcut și o scurtă incursiune până pe Vârful Suhard, pentru a prelungi astfel satisfacția oferită de coborâre.

Până în Pasul Suhard am mai pedalat în anii trecuți, însă pe urcarea ce duce spre Vârfului Omului nu am mai pedalat de atunci. Cu 500 m diferență de nivel câștigați în aproximativ 4 km, urcarea scoate efectiv untul din tine. Iar dacă mai pui și căldura la socoteală, rețeta e completă. Cristi a poreclit-o sugestiv Golgota.

Pasul Suhard este un loc vechi de trecere spre Bucovina, dar și una din căile pe unde s-a scurs invazia tătarilor de la mijlocul secolului alXIII lea.

Timp de 3-4 luni pe an, și caii sunt în vacanță la munte

Și răspalata după o zi de muncă pregătită de Alina

Track-ul il gasiti aici

P.S. Ne vedem în Țara Verde, următorul camp ce va avea tabăra de bază la Lunca Ilvei, un sat de munte pitoresc din munții Bârgăului.